Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Wowwα...



Cinta sejati memang sukar di cari
Apr 13, 2012 | 0 comment(s)

AllRiiteeeeee, Wawa nak tanya kat gegurl-gegurl wawa nie. If ada new number call and text, Korang mesti rasa pelikkan? Mesti korang akan tertanya-tanya. 
"Eh, mana mamat nie dapat number aku"
"Eh, Mungkin aku kenal dyee"
"Mungkin juga ada orang nak kenakan aku"
Korangg mesti fikir macam nie kan? Bila mamat tuh tanak bagitahu dari mana dye dapat number kite, Mesti korang akan rasa geram, Then korang akan marah dekat mamat tuh. kan kan? Kayy now wawa rasa macam tuh. Da 2 Minggu makhluk allah tuh muncul dalam phone wawa. Wawa ni jenis tak layan number yang wawa tak kenal. Then setiap malam dye call, tapi wawa tak angkat dan Setiap malam dye text. Dye just text
 "Awak, tolong angkat call".
 Kayy one day tuh, wawa beranikan diri tok angkat call dye. Wawa tanya, Dye nak apa. Mana dapat number, Duduk mana, Umoo bape and macam-macam lagi la. Better kite kene siasat orang yang tak kenal nie kan? Mana tahu dye orang jahat. Nak cari tektik nak colik wawa or what la. Kayy done. Wawa da tahu dye duduk mana. Then 2, 3, 4 hari  kemudian, Dyee call lagi. Waktu yang sama. Tepat pukol 12 malam. Dyee merayu-rayu nak sangat kenal dengan wawa. Dye takde kawan perempuan, Dye baru lepas break up. Dyee luahkan semua isi hati dyee dekat wawa. Sambil tuh dye tak henti-henti berdoa dan mohon kepada Allah semoga dapat kenal dengan wawa. *Ya Allah time tuh wawa terharu sangat. Tapi wawa tetap tanak layan sebab wawa tak kenal dye. Kemarin wawa tunggu dye call lagi (12/04) tapi takde pun call dari dye. Tape la mungkin dyee da jumpe kawan perempuan yang lain. Then semalam, Tepat pukol 12 ade misscall dari dye. Wawa call balik. Wawa tanya, Apa motif misscall-misscall nie. Dyee merayu sangat mintak kenal. Lagi pun malam tadi wawa tengah sedih sangat dengan someone tuh. Sanggop dye tipu wawa. Wawa pun cerita semuanya dekat dye. Then dye dengar yang wawa teresak-esak seakan orang menanggis. Wawa cakap lah wawa demam. Lepas tuh dye cakap. Kira okey latu demam. Sebenarnya saya nie ade sakit jantung. *Ohmayyyy. Kesian dye. Then dye cakap lagi. Awak, Saya tak lama kat dunia nie awak. Bila-bila masa saya boleh pergi. Time tuh dye tak henti-henti berdoa agar aku sehat. Padahal aku cuma tipu dye je. Aku tak demam pun, Sebenarnya aku nangis sebab kene tipu :'( 
****
Jam 1 pagi. Aku pun pelik, Banyak gile kredit mamat nie. Asal tak mati-mati. E, Aku da ngantokk sangat nie.  Tetibe mamat tuh say yang dye suka dengar suare aku, Dye mula jatuh cinta dengan aku dan mula sayang aku. Aku pun cakap, Eh mana bole cemitu. Awakk, Saya tak kenal awak. Jangan cakap macam tuh kayy. Lepas tuh, mamat tuh cakap yang dye akan buktikan cinta dye pada aku. Aku pun pelik. Sangat mencurigakan.
  FIRST, Dye cakap dye nak datang sendiri rumah aku then nak jumpa mama and baba. Eh mana bole cemitu. kayy aku tak accept. 
SECOND, dye nak tunggu aku depan sekolah, aku say tak bole. Baba hambikk aku balik sekolah.
  THIRD, Dye nak guna spray warna MERAH dan dye nak tulis dekat jalan dengan ayat
 "SAYA CINTAKAN AWAK WAWA",  Aku terkejut, mamat nie gila apa? Then aku matikan call. 
Dye text. Awak, Saya sakit. Saya tengah makan ubat tahan sakit. After 5 minutes dye call back. Dye nangis tahan sakit. Berkali-kali dye mengucap. Banyak kali cakap,
 "Saya tak bole terima yang awak tolak cinta saya".
 Aku banyak kali suroh dye kuatkan semangat, Lawan sakit tuh. Tapi akhirnya aku kalah, aku bebel sorang-sorang sedangkan Call tuh tak mati lagi. 3 minutes aku dengan dye membisu. Tetiba aku terdengar ade bende terjatuh. Aku panggil dye, tapi dye tak dengar. Aku tanya, Kenapa? Apa da jadi? Awak OK tak? Tapi tetap takde responnnn. *Sumpah aku risauuu :( Lepas tuh aku dengar bunyi bising-bising and ade orang ambil phone dye, then budak tu cakap yang mamat tuh dah lama pengsan dan phone dye terjatuh *Aku nangis
****
6.00 pagi, aku dapat text yang dye masok wad.
Then pukol 3 tengahari tadi aku dapat text yang dye koma
 "ADAKAH INI SALAH AKU?"
0126992494 - Korang tolong tanya khabar dye, cakap dengan dye. Wawa mintak maaf sangat-sangat dekat dye sebab wawa tak terima dye. Wawa tak kenal dye, tapi kenapa dye uji wawa macam nie. Wawa risau sangat dengan keadaan dye. Mungkin time tuh wawa tersalah cakap :'(
****
YA ALLAH YA TUHAN Ku. Kenapa lelaki tuh uji aku dengan cara sebegini sedangkan hamba mu ini tidak tahu asal usul kerabat dye datang dari mana, Hamba mu ni tidak rapat dengan lelaki tuh dan hamba mu ini tidak mengetahui dengan cara apa dye boleh muncul dalam hidup ku. YA ALLAH YA TUHAN Ku, Kau panjangkan lah umur dye, Kau sehatkan la dye, Kau sembuhkan lah penyakit dye. Aminnnnnn :(






Older Post . Newer Post